Simulatie voor Anyway Doors gaat viraal op Instagram

Simulatie voor Anyway Doors gaat viraal op Instagram

Met ruim 40.000 likes in één week tijd, zorgt Anyway Doors voor een stunt lancering van het nieuwe product Portapivot. Het beeld dat viraal gaat is een simulatie van Polygon die het oogstrelende design van de pivoterende deur toont in een virtuele 3D omgeving.

Om een nieuw product te lanceren is het noodzakelijk om over foto's te beschikken die tot de verbeelding spreken, als eerste blikvanger om de interesse van potentiële klanten te wekken. Tot voor kort kon dit enkel op een relatief omslachtige manier: fotoshoots van prototypes op exclusieve locaties. 3D biedt echter een bijzonder waardig alternatief, zeker als het aan komt op timing en flexibiliteit.

Polygon werd door Anyway Doors aangesteld om een reeks te maken van enkele tientallen beelden die de ruime mogelijkeden aantonen qua typologie, detaillering, afmetingen, kleur- en materiaalgebruik van de producten. Na het bespreken van heel wat referentiebeelden en foto's is Polygon aan de slag gegaan om enkele fictieve ruimtes op te bouwen waarin de deuren zouden voorgesteld worden. Het bijsturen van deze beelden kan, in tegenstelling tot een reële fotoshoot, heel flexibel.

Met de uiteindelijke reeks simulaties is het voor Sales & Marketing van Anyway Doors mogelijk om de wereldwijde campagne van Portapivot te voorzien van gevariëerd en boeiend beeldmateriaal. De vele duizenden likes op de sociale media zijn er getuige van dat het mogelijk is nieuwe producten te laten hypen, mits correct in te spelen op de hedendaagse beeldcultuur.

"Na een grondige marktanalyse werd Polygon geselecteerd voor onze visualisaties en hier hebben we nog geen seconde spijt van gehad. Het aangeleverde beeldmateriaal voldoet volledig aan de verwachtingen en heeft er inmiddels al voor gezorgd dat we meerdere design awards in de wacht konden slepen!" (Koen Dries, Anyway Doors)